انيميشن سازي با متلب

۱ بازديد


متلب 

قابليت هاي گرافيكي بالايي دارد كه امكانات فراواني از جمله پردازش تصوير و طراحي و تحليل گرافيكي را به سادگي در اختيارتان قرار مي دهد. در برنامه ي امروز به صورت دستي و بدون استفاده از دستورات اختصاصي متلب انيميشني از يك توپ كه در مسير سينوسي حركت مي كند برنامه نويسي مي كنيم.
برنامه از فرمان fill براي ترسيم توپي به رنگ قرمز استفاده مي كند و با تنظيم محدوده ي رسم نمودار با كمك فرمان axis صحنه ي نمايش هميشه ثابت مي ماند .
اما مسئله سرعت بالاي ترسيم گرافيكي در متلب است كه باعث مي شود فيلم هنوز شروع نشده به پايان برسد و شما متوجه آنچه روي داده نشويد . براي غلبه بر اين مشكل از فرمان pause استفاده شده است كه به اندازه ي عددي كه در داخل آن مشخص مي كنيد اجراي برنامه هاي متلب را متوقف مي كند.
 
استفاده از فرمان pause در مواردي كاربرد دارد كه شما مي خواهيد سرعت اجراي عملياتي را در متلب كاهش دهيد و تغييرات را با دقت بيشتري مورد بررسي قرار دهيد.
متن برنامه :

clc;

clf;

 
% define a x,y
x=0:.1:2*pi;
y=sin(x);
 
 
 
for n=1:length(y)

%{

hold on

plot(x,y)
%}
 
% define ball shape
 
 
fill(x(n)+.1*cos(x),y(n)+.1*sin(x),'r')

axis([0 2*pi -pi pi])



% wait for 0.1 miliseconds
pause(0.1)
end
 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.