استفاده از تكنولوژي – ماشين حساب

۱ بازديد

ماشين حساب
رياضي نقش ويژه اي در فراگيري قانوني و همگاني داراست . تمام برنامه هاي مواد درسي در هر دوران تحصيلي , دست‌كم مشتمل بر يكسري ساعت فراگيري رياضي است . توجيه اين داراي اهميت , تاثير رياضي در توليد فكر , دليل , نظم فكري , قوه نوآوري وبالاخره نياز به رياضي براي رفع احتياجات مي‌باشد , يعني : شعور مفاهيم رياضي و بضاعت كاربرد آن‌ها در دنياي حاضر راه‌حل ساز است . يك كدام از عوامل پيدايش مشكلات در يادگرفتن رياضي عدم هماهنگي فراگيري با پيشرفتهاي تكنولوژيك است اما در تمام عالم و از سالها گذشته , دعوا هاي مفصلي در استفاده يا اين كه عدم استفاده از اتومبيل اكانت , كامپيوتر و ديگر وسايل امداد آموزشي وجود داشته و دارااست . توده اي آن را پيشنهاد مي كنند زيرا معتقدند كه ادله مهمي در ساخت هدف براي يادگيري است و بستر قابل قبولي براي يادگرفتن آماده مي نمايد . ضمنا به ياري تكنولوژي مي توان وقت بيشتري براي يادگرفتن مفاهيم پيدا كرد و براي امورصرفا تكنيكي وقت كمتري صرف كرد . ولي مخالفين استفاده از تكنولوژي معتقدندكه فراگير , به تكنولوژي تعلق شديد پيدا مي نمايد و از انجام اعمال معمولي هم عاجز مي‌شود و اين در غايت تنبلي فراگير را فيض خواهد بخشيد . نقص‌ خطاهاي برنامه هاي كامپيوتري و اتومبيل اكانت هم معضل بزرگي است . علاوه بر اين آزمون سلامت به چنگ آوردن همراه با كاربرد تكنولوژي را عملي اختلال ميدانند . 
در‌اين نوشتار كوتاه به نقشي كه تكنولوژي – خودرو اكانت – مي‌تواند در بسط ادراك مفاهيم رياضي و توليد بضاعت استفاده آن مفاهيم در دنياي حاضر داشته باشد مي‌پردازيم و به مزايا و معايب آن هم اشاره خوا‌هيم كرد و رويه شغل هاي قابل قبولي براي استفاده از تكنولوژي در فراگيري رياضي ارائه مي نمائيم . 

چرا استفاده از تكنولوژي؟ رياضي ديگر صرفا وابسته به نخبگان نيست , بلكه هر شهروندي براي خوبتر معاش كردن و موثر بودن براي جامعه نياز به دركي سنجيده از رياضي و توان كاربرد آن را داراست . بعضا پژوهش ها نشان داده كه در كلاسهاي بزرگ رياضي كه به روش سخنراني سازمان ميگردند , تنها حدود 20 در صد از علم آموزان به صورت حقيقي از كلاس منفعت مي‌گيرند , كه اكثر زمان ها شايسته ترين ها مي باشند . درضمن در زمان درس دادن مشخص و معلوم شده كه علم آموزان كاربرد رياضي ها را در معاش و تجربيات روزانه كاوش مي نمايند و جمع اي تا‌زماني‌كه رابطه بدون واسطه زمينه درسي را با معاش روزانه و اعمالي كه درگير آنها مي‌باشند نيافته باشند , نياز مقداري به يادگيري آن مسئله احساس مي نمايند . ادوارد لندزمن در آخرها دههء 1960 به امداد يك تيم سمعي و بصري , از يكي‌از جلسات درس دادن خويش به روش سخنراني فيلم برداري مي نمايد و با مشاهده اين فيلم درس دادن خويش را غير قابل پذيرش اعلام مي نمايد . وي مي گويد جنبه هاي مختلفي وجود داشت كه موجب شدمن تمام روند انتقال مقاله را زير سوال ببرم . خويش را در درس دادن فراوان فعال و مشغول ديدم و همت داشتم اطمينان حاصل كنم كه علم آموزان آنچه را درس مي ‌دهم به نيكي فهم نمايند . در به عبارتي زمان علم آموزان را بي حركت و بي سود ديدم . بعضي از آن ها يادداشت بر مي داشتند , بعضي با اعتنا گوش ميدادند , بعضا راز خويش را حركت مي دادندو يك‌سري ابدا دقت نداشتند . ديدن اين فيلم اثري عميق بر اينجانب و نحوه فكرم نسبت به فراگيري و يادگيري داشت . بعداز تجربه با كليپ و ساخت نوارهاي آموزشي متفاوت به‌اين فيض رسيدم كه در درحال حاضر حاضرتكنولوژي در جايگاهي جاي دارد كه مي شود به تمام ويژگيهاي حياتي كه به علم آموزان اذن مي‌دهد تا فراگيران فعالي باشند , دست يافت . استفاده از تكنولوژي به سن و حالت وي , مواد آموزشي , تجهيزات و تجربه مدرس وابسته است اما فرارو گريز از آن جايز نيست مي بايست علم آموزان را براي آتي تربيت كرد . 
رياضياتي كه امروزه در مدرسه ها به هم پيوسته است با رياضي ها صد سال پيش تماما گوناگون مي‌باشد . در واقع پيش گويي وجود چنين رياضياتي در قرن پيشين امري غيرممكن به لحاظ مي رسيد , همچنانكه چنين پيش بيني اي براي صد سال آتي هم محال مي‌نمايد . طي ساليان متمادي , تكنولوژي از منش هاي متفاوت به بسط فكر رياضي پرداخته است . براي مثال با مطالعه و بررسي اثرات شديد و انكارنشدني تكنولوژي ابتدايي خيس – مداد و صفحه – بر يادگرفتن و يادگيري رياضي ديديم كه‌اين تكنولوژي ظاهرا معمولي چه تاثير ات عظيمي در با سواد كردن مردمان به صورت اعم و در ارتقا يادگيري رياضي به صورت اخص داشته است . تكنولوژي توسعه يافته – خودرو اكانت و كامپيوتر –به طور ارگانيك بخش اعظمي از مباحث رياضي را به لبه سپرده و به جاي آنان اذن طرح مطالب نو را ميدهد . در اينجا سعي بر پرداختن به نقش اتومبيل اكانت تحت عنوان يكي‌از تكنولوژي هاي جانور در فراگيري و يادگيري رياضي هست . باوجوداين استفاده از اتومبيل اكانت , همانند ورود هر مدل تكنولوژي تازه به صحنه اجتماع و يادگرفتن , در صدر با مقاومت هاي شديدي روبرو بوده و ميباشد . 
عوارض استفاده از خودرو اكانت امروزه نسبتاً هر كسي در سطح اي از معاش با محاسبه سروكار دارااست ودر اكثر زمان ها زمان ها , از خودرو اكانت در انجام آن‌ها استفاده مي كند . انبوه پژوهش ها متفاوت نشان ميدهند كه در كلاس هايي كه از اتومبيل اكانت استفاده ميگردد , علم آموزان مشاهده كرد بهتري نسبت به رياضي دارا‌هستند و در مقايسه با كلاس هايي كه از اتومبيل اكانت استفاده نمي‌كنند عشق بيشتري به رياضي نشان داده ودر حل مسائل دورازشوخي خيس و مطمئن خيس مي باشند ( هامبري و دسارت , 1986 ) علاوه بر نتايج موءثر و مثبت , علم آموزاني كه از خودرو اكانت استفاده مينمايند با اشكال وسيعي از عقايد جذاب كه در صورت عدم استفاده از خودرو اكانت سواي دقت از آن گذر مي كردند آشنا ميگردند . مثلا كودك ها ميتوانند از سنين زير با اعداد اعشاري و اعداد منفي آشنا شوند . ون دوال به تعدادي مثال از مفاهيم رياضي اشاره نموده است كه با وجود اتومبيل اكانت يادگيري آن ها عميق خيس مي شود . به عنوان مثال براي علم آموزان ساليان دوم و سوم جذاب است ببينند كه حاصل تقسيم 2 بر 7 تمام برگه اتومبيل اكانت را مي پوشاند ولي حاصل تقسيم 1245بر 5 تنها سه رقم استỊ اين يك فيض ديدني است كه طفل ها ميتوانند ياد بگيرند و كشف نمايند . علم آموزان با‌گاز ياد ميگيرند كه خودرو اكانت غلط مي نمايد و بضاعت و توان تقريب زدن حساس است , در فيض به توليد چنين بضاعت هايي مي‌پردازند و يا اين كه آنكه ياد ميگيرند كه در بخش اعظمي زمان ها انجام محاسبات فرضي به مراتب راحت خيس از فشردن تكمه هاي اتومبيل اكانت ميباشد . كار هاي يادگيري از اين گونه از نتايج مثبت استفاده از خودرو اكانت سواي يادگرفتن بدون واسطه است . 
مزاياي استفاده از خودرو اكانت , كامپيوتر , اپليكيشن 1 ) تسهيل فرمان محاسبات و رفع خلل از ياد بردن قواعد و الگوريتم هاي مضاعف محاسبه 2 ) صرفه جويي در وقت و اطمينان از فعال بودن ياد گيرنده 3 ) پوشش دادن مطالب بيشتر با مفاهيم بي آلايش خيس 4 ) روبرو شدن با مساله حقيقي وواقعي خيس و متنوع 5 ) خويش آموزي , كشف قواعد و ابراز حدسيه 6 ) انجام تكاليف بيشتر و متنوع خيس 7 ) قابليت و امكان رديابي مشكلات و اصلاح آن‌ها 8 ) قابليت و امكان رجوع به عقب و يادگيري مفاهيم تفهيم نشده 9 ) قابليت ارزشيابي به وسيله استاد 10 ) تصحيح و خوبتر كردن برنامه ها 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.